Chat-palvelut

Espoo palvelee myös chatissä. Chat tarkoittaa kirjoittaen tapahtuvaa pikakeskustelua. Palvelut avautuvat espoo.fi-verkkosivuilta.

Espoo.fi-sivuille on liitetty eri toimittajien chat-palveluita. Olemme myös pilotoineet chatbotteja, jotka jäljittelevät ihmiskeskustelua. Chatit toimivat seuraavilla sivuilla.

Haya.fi

Arabiankielisille nuorille ja nuorten vanhemmille suunnattu Haya.fi-sivuilla oleva chat-palvelu auttaa nuoria eri elämäntilanteissa. Espoon kaupungin sosiaaliohjaajat palvelevat chatissä nimettömästi.

  • suomeksi ke klo 1618 ajalla 22.4.27.5.2020 
  • arabiaksi ja suomeksi to klo 1618 ajalla 18.3.27.8.2020

Asiointipalvelut (myös videochat)

  • palveluaika: ma–pe klo 8–16
  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti

Business Espoo -chatbot yrityksille ja yrittäjyydestä kiinnostuneille

  • botti on kokeiltavana elokuun loppuun 2020
  • palvelukielet: suomi, englanti

Laskutusasiat

  • palveluaika: ma–pe klo 9–15
  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti

Kaupunkimittaus

  • palveluaika: ma–pe 9–14
  • palvelukielet: suomi, ruotsi

Rakennusvalvonta

  • palveluaika: ma–pe klo 9–15
  • palvelukielet: suomi

Kaupunkitekniikan keskuksen karttapalvelu (avautuu uuteen ikkunaan)

  • palveluaika: ma–pe klo 09–14
  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti

Kaikkien terveysasemien verkkosivuilla ja osoitteesta espoo.fi/terveysasemat

  • palveluaika: ma–pe kello 9–15
  • palvelukielet: suomi, pian myös ruotsiksi ja englanniksi

Neuvolat

  • palveluaika: arkisin klo 10–13
  • palvelukielet: suomi ja ruotsi

Koulu- ja opiskeluterveydenhuolto

  • palveluaika: arkisin klo 8.30–15.30
  • palvelukielet: suomi, ruotsi ja englanti

Espoon kaupungin rekrytointi

  • palveluaika: ma–pe klo 9–15
  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti

Monikielinen älybotti vastaa kysymyksiin koronaviruksesta ympäri vuorokauden

  • älybottia testataan muutaman kuukauden ajan huhtikuusta 2020 alkaen
  • palvelukielet: suomi, ruotsi, englanti ja noin 100 muuta kieltä
  • Pääset kokeilemaan chattiä menemällä yllä mainituille verkkosivuille ja klikkaamalla avautuvasta chat-ikkunasta ”avaa chat”.

Ohjeet asiakkaille

Älä kirjoita chattiin henkilökohtaisia tietojasi, kuten henkilötunnusta, osoitetietoja tai tietoja viranomaispäätöksestä, ellei asiakaspalvelija niitä erikseen pyydä.

Jos henkilökohtaisten tietojesi kysyminen on tarpeen palvelutilanteessa, asiakaspalvelija ohjaa sinut kirjautumaan keskusteluun esimerkiksi pankkitunnuksilla.