Saavutettavuus Espoon digipalveluissa

Espoon kaupunki pyrkii takaamaan verkkosivustojensa ja sähköisten asiointipalvelujensa saavutettavuuden lain digitaalisten palvelujen tarjoamisesta mukaisesti.

Huomasitko saavutettavuuspuutteen jossain Espoon kaupungin digipalvelussa? Kerro se meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi. Palautetta voi lähettää kaupungin sähköisen palautejärjestelmän kautta.

Julkaisemme saavutettavuusselosteet palvelukohtaisesti. Poikkeustilanteissa joitain selosteita on koottu tämän sivun loppuun.

Täytäntöönpanomenettely

Jos huomaat jossain kaupungin digipalvelussa saavutettavuusongelmia, anna ensin palautetta kyseisen digipalvelun ylläpitäjälle. Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen tai et saa vastausta lainkaan kahden viikon aikana, voit antaa palautteen Etelä-Suomen aluehallintovirastoon. Etelä-Suomen aluehallintoviraston saavutettavuusvaatimukset.fi-sivustolla kerrotaan, miten valituksen voi tehdä ja miten asia käsitellään.

Valvontaviranomaisen yhteystiedot

Etelä-Suomen aluehallintovirasto
Saavutettavuuden valvonnan yksikkö

 

Espoon digipalvelujen saavutettavuutta kehitetään

Kaikki Espoon kaupungin hallinnoimat verkkosivustot ja sähköiset asiointipalvelut eivät vastaa saavutettavuusvaatimuksia. Suuri osa näistä digipalveluista on vanhoja, eikä niissä ole huomioitu saavutettavuutta.  Pyrimme tekemään korjauksia mahdollisimman pian. 

Tiedostamme saavutettavuudessa olevan haasteita muun muassa seuraavissa keskeisissä digipalveluissamme: