Kuljetuspalvelutukihakemus verkossa

Hae kuljetuspalvelutukea verkossa. Palvelun käyttö edellyttää verkkopankkitunnuksia tai mobiilivarmenteen käyttöä.

Hakemuksen voit täyttää yllä olevan Siirry palveluun -napin kautta.

Huom! Kuljetuspalvelutukihakemuksen lomake on siirretty uuteen sijaintiin. Siirry palveluun -napin kautta pääset suoraan uuteen Omapalveluun.

Vanhoja tietoja pääset katsomaan tästä linkistä.

Aiempien hakemusten tiedot eivät näy uuden lomakkeen kautta. Vanha lomake on kuitenkin katselukäytössä. Jos haluat säilyttää itselläsi vanhoja tietoja kuljetuspalvelutukihakemuksesta, ne kannattaa esimerkiksi tulostaa tai tallentaa omalle koneelle.

Voit seurata kuljetuspalvelutukihakemuksen käsittelyä verkossa. Kun kirjaudut verkkopalveluun, sinun tulee valita asiointikanavaksesi Omapalvelu (saat päätökset sähköisesti) tai postitse (päätös toimitetaan sinulle paperisena). Mikäli et valitse asiointikanavaa lainkaan, päätökset toimitetaan sinulle postitse.

Kuljetuspalvelua voi saada sosiaalihuolto- tai vammaispalvelulain perusteella, ja sen tarkoituksena on tukea ikäihmisten ja vaikeavammaisten kotona selviytymistä.

Huomioithan, että hakemuksen tiedot eivät näy palvelussa heti hakemuksen jättämisen jälkeen, vaan vasta parin arkipäivän kuluttua.

Kuljetuspalvelutukihakemus ei toimi Internet Explorer -selaimella. Palvelu toimii Chromella, Firefoxilla ja Safarilla.

Hakemusta ei voi tehdä omilla pankkitunnuksilla toiselle henkilölle.

Katso ohje Asiointi toisen henkilön puolesta vammaispalveluissa.

Usein kysyttyä

En pääse kirjautumaan palveluun. Mistä tämä johtuu?

Palvelussa tai internet-yhteydessä saattaa olla hetkellisiä toimintahäiriöitä, jotka estävät palveluun kirjautumisen. Kannattaa myös tarkistaa, että käytössäsi on palvelua tukeva selain. Palvelua tukevia selaimia ovat Chrome, Firefox ja Safari.

Palvelu toimii parhaiten uusimmilla selaimilla ja laitteilla. Toimivuutta ei taata kaikilla laitteilla, kuten matkapuhelimella tai taulutietokoneella.

Kirjautuminen palveluun onnistui, mutta palvelussa ei näy mitään tietoja.

Hakemus näkyy vastaanotettuna palvelussa 1–2 arkipäivän kuluttua siitä, kun se on saapunut Vammaispalveluiden tai kotihoidon keskitettyjen palvelujen toimistoon. Hakemuksen tai päätöksen asiasisältö ei palvelussa näy, ainoastaan seuraavat käsittelyvaiheet:

  • Hakemus on lähetetty (koskee sähköisesti jätettyä hakemusta).
  • Hakemus on vastaanotettu ja kirjattu tietojärjestelmään.
  • Hakemus on peruttu.
  • Hakemus odottaa lisäselvityksiä.
  • Hakemus on käsittelyssä ja päätöstä ollaan valmistelemassa.
  • Hakemukseen on tehty joko myönteinen tai kielteinen päätös.

Ongelmatilanteen selvittämistä auttaa, mikäli ilmoitat käyttämäsi selaimen, mitä yritit tehdä ja mitä tietoja palvelussa ei näy.

Käyttöohje

Palvelun käyttöohje

Kuljetuspalvelun yhteystiedot

Sosiaalihuoltolain mukainen kuljetuspalvelu:

Seniorineuvonta ja palveluohjaus

Puh 09 816 33333
ma-pe klo 9–15

Sähköposti
nestori@espoo.fi


Vammaispalvelulain mukainen kuljetuspalvelu:

Vammaispalvelut

Puh 09 816 45285
ma-pe klo 9–11

Sähköposti
vammaispalvelut@espoo.fi

Voit jättää palautetta:

Palaute sosiaalihuoltolain mukaisesta kuljetuspalvelusta.   

Palaute vammaispalvelulain mukaisesta kuljetuspalvelusta.